Faydalı Bilgiler

paylaş
19 Jun 2013

Yaz Gebelerini Rahatlatacak Öneriler

Gebelik ile artan vücut ısısı, anne adayını sıcağa karşı daha da tahammülsüz yapıyor. Anadolu Sağlık Merkezi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Meltem Çam, yaz gebelerine serinleten tavsiyelerde bulunuyor.

Anadolu Sağlık Merkezi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Meltem Çam, gebelikte sıcaklarla başa çıkmanın yollarını şöyle sıralıyor:
• Terletmeyen, serin tutan bol ve rahat kıyafetler tercih edin.
• Terlemeye karşı bol sıvı alın. En iyi seçenek sudur. Ancak portakal suyu, süt ve terleme ile kaybedilen elektrolitleri de yerine koymak için sporcu içecekleri de tercih edilebilir. Aşırı sıvı alımının da su zehirlenmesine sebep olabileceğini unutmayın!
• Gün içinde, havanın serinlediği saatlerde yürüyüş ve egzersiz yapın.
• Nefes alıp verme de ısıyı düzenlemede önemli bir faktördür. Çok hızlı olmayan düzenli bir tempoda nefes alıp vermeye çalışın.
• Yüzme sadece serinletmekle kalmaz, tüm vücudu çalıştıran güzel bir egzersizdir.

Bacaklardaki şişmeler:
Yaz gebeliklerinin en büyük sıkıntılarından birinin de bacaklardaki şişmelerdir. Bu şişliklerle baş etmek için :
• Gün içinde özellikle iş sonrası veya yemekten sonra 30-60 dakika uzanın
• Ayaklarınızın altına bir havlu veya ufak bir yastık koyarak hafifçe yükseltin.
• Ayaklarınıza rahat hatta mümkünse biraz büyük ayakkabılar giyin.
• Haftada 2-3 kere yürüyüş yapın. Uzun süre aynı yerde ayakta kalmayın.
• Tuzu yiyeceklerinizden tamamen kaldırmayın ama azaltın.
• Yüzüklerinizi elleriniz şişmeden çıkarın.

Lekelenmeye karşı korunun:
Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Meltem Çam, yaz gebelerinin dikkat etmesi gereken tek noktanın sıcak hava olmadığının altını çiziyor. Gebelikte melanin hormonunun artışı nedeniyle özellikle yüzde, gebelik maskesi denen renk koyulaşmaları ve lekelerin ortaya çıkabileceğinden, yaz aylarında mutlaka 30-45 koruma faktörlü güneş kremi kullanmalarını tavsiye ediliyor.


Tüm Faydalı Bilgiler